Friday, April 19, 2013

Sahabat Dari Seberang


Tadi kat sekolah aku ada pelajar dari INDONESIA datang. Semalam cikgu dah bagi tahu tapi seingat aku budak-budak yang terlibat form 5 tapi kenapa sekarang lain? tapi tak apa BEST jugalah dapat tengok muka pelajar asing.

Diorang datang kat dewan sebab ada menari? entahlah aku tak pasti.Then dia datanglah kelas sekejap sebab nak tengok SISTEM PEMBELAJARAN DI MALAYSIA.

Diorang datang satu masa saja.Time fizik. Aku duduk sebelah dengan dia. Tapi nasib awaklah dapat duduk sebelah saya yang pemalu ni. Serious aku just tanya dia.

"Nama siapa?"
"Fiya!"

Ya,nama dia Fiya. Dapat pula geng-geng aku yang pemalu,tak peramah dan tak banyak soal. Tapi yang tak boleh belah kawan aku suruh tanya dia tengok BINAR BENING BELIAN tak?

Yang datang tu adalah dalam 7 orang. 3 orang lelaki dan 4 orang perempuan. Dan yang tahu nama just Fiya je. Kan aku dah cakap aku ni tak peramah.! Umur diorang 13 tahun baru. aku sempat juga pasang telinga tapi katanya ada yang 16 tahun entahlah. ,kawan kelas aku peramah orangnya then diorang tanya macam -macam. aku terdengar 14 tahun baru sekolah menengah.eh yeke? Aku sendiri tak pasti just dengar jelah.

3 jejaka tu aku tak comment apa-apa.Biasa jelahkan.budak sekolahkan?Yang perempuan tu. ada Fiya(tudung hitam),budak yang rambut panjang.Ala-ala model.Serius cantik! , Budak bertudung putih[nipun cantik juga.] dan seorang lagi yang ikat rambut. hehe..aku tak kenal nama.

Masa diorang kedepan time pepisahan tu.Apa entah. yang fiya pergi cubit pipi,goyang-goyang budak yang ikat rambut.tu. Kesian dia dahlah kecik je.huhu. Then atas pemintaan ramai adalah salah seorang budak lelaki dance depan kelas. [kawan aku ckp mcm monyet] tak baikkan?

Then diorang pun keluarlah dari makmal fizik.Aku ingat Fiya ni pemalu.Yelah aku dan dia tak berckp time belajar.Mesti dia rasa boring!hehe.Aku ni fokusl'ah sangat' time belajar. Masa keluar pintu tu dia melambai ke arah kelas-kelas di blok B. mungkin diorang lambai kat dia kot.Tapi serious antara ramai-ramai Fiya yang paling peramah sebab sebelum keluar tu kitorang bersalaman dia je yang perkenalkan diri yang lain just salam je. Budak lelaki kelas aku pun nak salam juga budak perempuan tambah-tambah yang tudung putih! eh.yeke? hehe..pandai-pandai je tokok tambah.Tapi taklah diorang salam budak lelaki saja.

itu saat-saat perkenalan singkat kami.Ada yang siap minta e-mail kot?entahlah.Aku ingat dia tulis apa.Ada yang nak berkenalan dengan lebih dekat rupanya.Then kawan aku yg minta tu ckp share-share sebab ramai yg tak puas hati.huhu..

sudah itu SAHAJA.

-THE END-

No comments:

Post a Comment