Wednesday, February 12, 2014

Aku cuma PENAT


Kenapa kita masih berjalan walapun hakikatnya kita perlu berlari?

Aku tahu, minggu ni akan jadi minggu yang memenatkan. Atau mungkin bulan ni adalah bulan yang memenatkan. Tepatnya, setiap hari penat.

Aku dah kesuntukan masa. Setiap harga sudah melewati detiknya dan aku masih di sini. Berdiri tegak tanpa seinchipun bergerak.

Welcome to reality HAJAR!

Haha, okay-okay. First of all, aku rindu nak menulis dalam blog. Nak tulis cerpen. Nak blogwalking. Nak duduk depan komputer dan hadap setiap kata yang terpapar di blog-blog korang. Tapi tak boleh. Aku ada Misi yang perlu aku selesaikan. Mengambil masa yang lama untuk ianya kembali normal. Atau mungkin detik itu tak akan pernah sampai.

Aku cuma PENAT. Bila aku fikir balik. Sebenarnya aku tak punya masa. Masa untuk aku membiarkan diri ni relax. Minggu ni saja boleh diketegorikan tiada hari CUTI. Jumaat kelas tambahan walaupun hanya 2 jam. Dan Sabtu harus sekolah. Ahad, Isnin, Selasa, Rabu, Khamis,Jumaat, Sabtu dan Ahad berikutnya juga begitu.

Fuh, tarik nafas jap. Okaylah hari-hari kena motivasikan diri sendiri.

Everyday I talk to myself,"There is no Success without struggle dan strive."

So, setiap kali hati aku mendengar ayat itu ia dengan sendirinya pasrah, redha dan yakin bahawa di depan ada kemanisan yang menanti kita.

Itu saja aku nak cakap, yang aku sebenarnya Penat. Ehem..ehem.. kepada yang datang blogwalking tu aku akan cuba menjengah kembali. Tapi aku tak janji. Really busy maa..

5 comments:

  1. kesian awok penat . eheh .

    Just remember this quote , "jangan direnung letihnya usaha , tapi renunglah manisnya sebuha kejayaan .."

    All the best! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks awok utk qoute tu.
      Ni yg makin semangat nih. :)

      Delete
  2. Replies
    1. Kan? Haha.. Biasalah..Curi kat internet jek. :)

      Delete