Sunday, February 02, 2014

Dapatkan ilmu blogging dari para Sifu


Assalamualaikum,

Hari Ahad, memandangkan hari ni masih cuti dan esok pun masih cuti. Aku memanfaatkan masa yang ada berguru. Mencari blogger-blogger hebat yang sudi berkongsi ilmu mereka. Erk.. Sempat cari ilmu blogging padahal homework pun tak sentuh lagi. hahaha.

Awalnya, aku hanya sekadar ingin mencari beberapa Tips dari blogger terkenal iaitu HasrulHassan. Aku tak pernah masuk dan luangkan masa di blog beliau. Entah bagaimana aku boleh tersesat pula harini. Dan aku dapati blog beliau mempunyai auranya yang tersendiri. Buat aku terus ingin membaca dan baca semua tips yang ada.

Sampailah aku tertarik pada 1 entri beliau yang bertajuk 'Pakar Sebenar Ilmu Blogspot'. Ya, bagi mereka yang selalu masuk ke blog beliau mungkin tahu itu adalah senarai peserta Contest yang beliau anjurkan.

So, aku terfikir. Why not aku baca tips dari semua peserta ni? Boleh dapat tahu pandangan blogger daripada sudut yang berbeza dan apa yang selalu dititikberatkan dalam dunia blogging ni.

Sekarang masih banyak lagi senarai blog yang perlu aku terjah. Tapi sekarang sudah penat. Jadi dengan lafaz bismillah aku terpaksa tamatkan pembelajaran harini.

Aku sarankan korang terjah blog beliau atau mungkin para peserta tersebut. Dijamin bermanfaat.  Banyak yang aku pelajari hari ni, SEO, Cara menjana pendapatan , entry bekualiti dan macam-macam lagi.

8 comments:

  1. wohaa!! selamat belajar ..=)

    belajar dr senior..yeah! u're rite..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, betul tuh i'm rite..haha..
      Isi masa boring apa salahnya. :)

      Delete
  2. ilmu blogging mmg xkan kehabisan..kita baca hari ni, esoknya ada lagi..makin byk kita baca, makin kita mengetahui, makin byk yg kita kurang tahu...

    yumida pun ada terjah jugak ilmu mereka, sememangnya mereka kaya dgn ilmu, pengalaman...yumida pun ada join..segan jugak nak join segmen tu..al maklum la byk blogger otai..yg hebat dlm seo..tp yumida suka mencabar diri. apa kritikan/komen org diterima dgn hati terbuka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yumida pun hebat apa.
      Good Luck utk segmen tuh.
      Nanti akan terjah entry yg Yumida share pula.
      Terima kasih sudi berkongsi dgn blogger. :)

      Delete
  3. Waa.. macam best je :) Bookmark dulu.. esok sekolah @@

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus-bagus.. Bookmark dulu,
      Utamakan pembelajaran yg penting dulu.

      Delete