Sunday, September 30, 2012

PMR menanti...Seminggu lagi....


Assalamualaikum..hye..hye..hye...

PMR coming soon....Kepada candidate semua dah sedia?Oklah tak mo cerita pasal PMR sangat...



 Just nak nyatakan yg tersurat dan tersirat jek..Hope ade yg sudi tolong....

Seperti yg korg sedia maklum bahawa kita dah boleh daftar SBP....

Aku decide nak amek aliran Sains Tulen Agama[STA].Aku tak taulah boleh bawa ke tak aku ragu-ragu jugak..hurm...

Tapi ragu-ragu aku tak seragu rakan aku....Sebab aku dari awal sampai akhir tak terfikir pun nak tukar aliran...

Nak tanya sikit kalau Sains Tulen susah ke?Fizik,Bio,Kimia and Add math?

Aku just tanya bagi pihak rakan aku...Dia memang teringin sangat-sangat nak masuk asrama tapi die takut dengan subjek-subjek yg disediakan...

So,aku buat research bagi pihak die..Aliran yg ditawarkan adalah Sains tulen[ST],[STA],Agama dan Sains Teknikal..

Aku tengok semua sama jek..Tak de beza...Die memang tak nak sambung arab jadi tinggal antara ST dan teknikal....

So,,Kitorg decide dh mohon lepas PMR 16 Oktober ni..So,Minta pendapat sebelum kitorg mohon..k..:)

Syukran~~

Daa***

2 comments:

  1. As a good sister..wakaka..i suggest ..amek STA tok spe y nk amek arab..ST n STA xder beza sgt pun.cuma STA tambah arab..ST belajar pendidikan islam..STA xbelajar p.islam tapi ganti dengan p.al-quran&as-sunnah dan p.syariah islamiah..Kelebihan orang y amek sn agama peluang nk smbg belajar after tu lebih sikit..kalau nk compare dgn ST la..conth..STA boleh smbg mesir after spm..ST nak smbg mesir kena belajar arab lagi..[so,peluang tu tipislah]..n Universiti Sains Islam Malaysia khas untuk bdk2 y ade basic arab..so, budak2 ST xleyh masok la..tu je la..pnjg sgt nk bebel..nak taw tye la lg ye..

    tp kalau sn teknikal..xbelajar bio..tp belajar lukisan kejuruteraan dan teknikal kejuruteraan..kalau nk smbg as arkitek or engineer boleh la..peluang nak smbg belajar pun xsecerah STA and ST .. sbb sn teknikal ni kire cm dah fokus ar nk jd ape..sbb dy xbelajar bio..mcm mne nak jd doktor..

    STA n ST belajar chemist n fizik..so..boleh je nk smbg engineer even tak belajar teknikal kejuruteraan..

    hmm..i think la..any questi0n?hehe..xD

    ReplyDelete
  2. ouh..ok..ok...

    Thanks wahai kakakku tersayang..Muah..hehe...xD

    ReplyDelete