Thursday, December 20, 2012

Alhamdulillah , My PMR Result


First of all aku nak ucapkan terima kasih kepada mak ayah , cikgu-cikgu , rakan-rakan serta awak -awak yang baca setiap entry saya dan mendoakan kejayaan saya . Terima kasih banyak-banyak .

Ok..Mesti ramai yang dah tau..Dan mungkin juga ada yang tak tau dan nak tau . Tapi saya dah update status kat sebelah tu..hehe..

Ceritera Semalam ..

Sehari sebelum ambil result memang hati aku cuak habis..Nak tidur pun..Lena semacam je..hehe..Bangun buat apa yang patut..Aku janji dengan Fadzilah dan Fatin datang pukul 9.00 a.m sebab kitorang ada hal . Tapi aku keluar rumah dalam pukul 9.15 a.m memang tak tepati janji betul..hehe...Then aku berjalan kaki dengan bonda tercinta. Aku jalan tunduk je.Bukan CUAK tapi MALU..Hehe..Aku malu sebab waktu jalan tu just aku dengan mak aku.So,aku dah pelik betul ke hari ni?Dahlah cuti-cuti aku pakai baju sekolah..aduh..Kalau baju biasa ok lagi . Kemudian aku nak kan kepastian aku pandang ke belakang nun sebatu jauhnye aku nampak seorang budak lelaki pakai baju sekolah .dalam hati aku dah yeah! ada orang..hehe..

Sebelum sampai ke sekolah ,Kami singgah pejabat pos bayar bil dulu.Pagi-pagi orang tak ramai..Mak aku ambil nombor jek terus pergi kaunter..hehe..Dah habis ,kami pun jalan pergi sekolah..Sampai sekolah..Orang pertama yg aku jumpa adalah Aisyah dengan mak die..Diorang kat pondok dekat makmal . So, aku telefon Fatin suruh datang situ . Kami menunggu Fadzilah dan Aziemah serta Aminah . So,kitorang tunggu kat pondok tu sampai pukul 10.00a.m..Ok..Hal kami itu sudah dilupakan.

Kemudian kami berjalan dan terus berjalan..Hati berbelah bagi antara nak ke kantin atau dewan..Tapi dewan digunakan.So,hati aku kuat mengatakan ambil result di kantin . Tak Syoklah..Aduh..Jadi kami ke kantinlah..Sampai kantin..Ibu-ibu sekalian dah main duduk je..Aku pandang sekeliling eh bukan kat situ ke?Sebab aku nampak perkataan 3KAA.Aku cakap Fadzilah.Then Fadzilah bagitau ibu-ibu tersebut.Biasalah dia tak nampak..Muka aku pun kabur-kabur je..hehe..Dah tau rabun tak nak pakai spec..[menyempat aku kutuk die..Sorry Lala]

Kemudian aku,Fadzilah ,Aziemah dan Aisyah pergi kaunter utk ambil majalah BITARA[majalah sekolah] ..Kemudian kami menunggu lagi..Lepas tu nampaklah cikgu kelas 3KR1 .. Pakat-pakat tunjuk cikgu tu...Famous jap..hehe..Lepastu dalam pukul 10.30 a.m barulah boleh dimulakan acara . Nazihah orang pertama yg ambil result..Tak sempat tanya dan result dia masih misteri buat aku..Aduh..kesian..ish3..Aku duduk sebelah Fatin..Dia cakap dah nak pengsan , rasa tangan dia .taklah sejuk sangat tapi tangan aku tak sejuk pun . Aminah tak sampai-sampai..Fadzilah yg dok mesej . Kemudian aku tengok budak-budak lelaki ambil..Semuanya ceria-ceria..Aku masih lagi menunggu..Tak nak pergi awal-awal..Sedang menunggu tu mak aku pergi interview diorang Sufi dam Firdaus [dua-dua budak 9A]..Aku tengok je..Dari gerak mulut diorang aku tau diorang 9A kemudian aku bagitaw kawan aku..Aku pandang belakang tengok Aisyah dah nangis..Ok..Dia takut sangat..Tadi waktu kat pondok tu die baca surah je tak mcm Fadzilah ,Aziemah dan Fatin gossip je..Time tu aku disisihkan..Lepastu,Fadzilah pula pergi..dan dan dan ..Dia dapat 9A..Double WOW! Fatin suruh aku pula pergi . Aku pun pergi dengan mak aku .

Cikgu Hafsah : Awak ada mimpi tak?
Aku : Tak.[muka blur]
Cikgu Hafsah : Tahniah 9A

Then aku dengan mak aku pun bangun..Diorang tanya berapa?Berapa?9Alah..9Alah..ok..Bile difikirkan balik ayat aku tu belagak..*malu sendiri*..Aku tengok Fadzilah dah mengalir air matanya tadi..Dia menangis terharu . Kenapalah aku still tak boleh menangis terharu ? Kemudian turn Aziemah disebabkan Aziemah sorang aku berdiri sebelah dia jadi bodyguard sekejap..Taklah aku dah janji dgn die nak teman..Kite hadapi sama-sama..Dan dia dapat 7A 2B..Alhamdulillah..Sampai juga target die..Fatin punye turn pula..dan die dpt 6A3B..Sampai target juga..Aku peliklah yg diorang target tulah diorang dapat adoyai..hehe..

Aminah still tak sampai..Aku tengok Aziemah tengah telefon,Fadzilah pergi kat Ustazah Rahimah dan Fatin pula bersama mak die..Aku dan mak aku pergi kat Cikgu Hafsah..korek rahsia jap..hehe..Mak aku memang tunggu Aminah sebab mak kitorang saling kenal..Lagipun kitorang ni kire jiranlah sebab satu kawasan perumahan.Tapi die tak sampai-sampai juga.Lepas tu cikgu cakap nak tunjuk slip nanti tak adil pula sebab tu slip die[tapi kitorang tak mintak ok].Sekali tanpa aku dan mak aku sangka cikgu cakap Aminah dapat 9A tapi cikgu cakap jangan bagitaw nnti tak gempak..Nak die ambil slip sendiri..Terbeliak biji mata aku..Macam tak percaya.Result kawan-kawan baik aku semua gempak-gempak.Then aku ,Fadzilah dan Aziemah pergi jumpa cikgu-cikgu..Yang sempat jumpa cikgu SN,BI,MT,GEO,BM yang lain tak jumpa..Cikgu KH kitorsng nampak tapi tengok cikgu busy..Ok..Mana Fatin?mulanya dia cakap nak balik sekali die pergi jumpa cikgu-cikgu dulu..Adoyai..main-main eh..hehe..

Kemudian aku balik dgn mak aku..Kitorang singgah kedai sebab aku kehausan..orang kedai tu tanya berapa A..Tapi disebabkan orang kedai tu sebut 8A..Aku betulkanlah 9A.Then seorang mak cik tu terkejut.Then die sebut alhamdulillah..Rasa terharu disitu..Kemudian kami berjalan lagi..Aku nampak kereta proton saga warna oren JKL ----- [nombor memang aku tak igt]tapi aku tau itu kereta ayah Aminah.,.Then kereta tu tekan Hon..Mak aku pun lambai..Sekali mak aku rasa pelik..Aku pun ckp tu kereta Aminah..Mak aku igt jiran aku sebab kereta sama warna lain..Tu yg mak aku pelik sebab sepatutnya orang tu kerja..hee...kemudian kami singgah beli ayam dan balik dengan selamat..

NOTA GENIUS :
1.Panjang tak cerita aku?Pointnye sikit jek..hehe..
2.Serious gua cakap gua tak gentar pon..Aku tak rasa apa-apa pun time ambil result..Mungkin aku dahh penat cuak sehari sebelum keluar result atau aku yakin seyakinnya aku 9A ataupun situasi masa tu tak seronok..Eleh duduk tunggu then ambil..mcm ambil kad penyata je..hehe..
3.Aku turut happy untuk kawan-kawan..:)

 -THE END-

12 comments: