Tuesday, April 23, 2013

Banyak betul drama hari ni .


Hari ni. Boleh kira banyak drama yang terjadi.Hurm.

1.Tadi kat sekolah aku berlaku histeria. Ok , ini BUKAN DRAMA tapi KENYATAAN. Tadi waktu BM kitorang kena pergi bilik APD.[ouh kelas lamaku yang penuh dengan kenangan!!] Tiba-tiba ada dengar bunyi nangis dan menjerit.KUAT!!! Diorang semua cakap histeria. Semua muka CUAK. Aku yang tak puas hati.Dalam hati[ye je diorang ni?] tapi betullah.hehe.. Time belajar tu aku rasa tak dengar tapi Aminah cakap dia dengar sayup-sayup, kemudian x dengar lepas tu barulah dengar kuat balik.[dia cakap].Aku dengar yang time kuat. Aminah cakap lagi nasib baiklah kelas kami berada di hujung dunia.Jadi kalau apa-apa jadi pun kita tak dengarkan? So,amanlah kita belajar.Serious time BM tadi aku rasa diorang rasa tak aman.hehe..

2.time oral paling gempak.Ada seorang ni dia takut sangat dan dia menghabiskan banyak masa.Tak tenteram dia katanya sebab ada lelaki. Ada 6 orang je pun.  hehe.. Tapi bila dia ckp terkejut aku.Dia cuba mempertahankan manglish tu . Time dia buat dialog je jadi kuat.

3.Korang pernah dengar tak cerita ni.

Ada seorang gadis buta,
Semua orang bencikan dia,
Kecuali kekasihnya,
Gadis itu selalu berkata,
“Kalau saya boleh melihat.
Tentu saya kahwini awak”
Satu hari,
Ada orang dermakan sepasang mata kepada gadis itu,
Lalu gadis itu boleh melihat wajah kekasihnya,
Dia merasa sangat terkejut,
Apabila mendapati kekasihnya juga buta.
Kekasihnya lalu berkata,
“Sudikah awak mengahwini saya sekarang?”
Gadis itu menolak.
Kekasihnya senyum dan pergi sambil berkata,
“Tolong jaga mata saya baik-baik….” =)
Terimalah seseorang seadanya.

drama tu versi english punya.Tapi yang menarik perhatian aku ialah.... Seorang bdk lelaki kelas aku[L] dia cerita then dia pinjam seorang perempuan dan diorang belakon.Terkejut gila sekali lelaki tu keluarkan bunga sambil melutut ala-ala orang nak melamar.
"Will you marry me?" then terjadilah drama seperti di atas. Memang kontroversi habis.hehehe.. Tapi aku tabik springlah.Banyak betul idea dia time Oral BM tu dia siap nyanyi pula.Adalah yg puji suara dia sedap..fewiitt!! huhu..

No comments:

Post a Comment