Wednesday, July 24, 2013

You are my best friend


Baru-baru ini aku dapat mesej dari Aziey. Ya ALLAH rindunya aku kat budak seorang ni. Dialah tempat aku meluahkan rasa dan bergosip. Dialah yang selalu melayan kerenah aku. Dialah yang harus mendengar setiap perkataan yang keluar dari mulut aku walaupun hakikatnya perkara yang aku cakap itu tak bersangkut paut dengan hidup dia dan aku. Kami berbual pasal artis dan novel je OK! Memang sunyi tak ada dia. Aku rasa bosan sangat kat kelas. Dahlah aku ni malas nak buat homework kat sekolah bila ada kelapangan. Sudah tidak ada teman berbicara. Aku ada pengganti Aminah namanya. Tapi dia ini memang super rajin. Asal ada masa je tulis. Cikgu tak ada je siapkan homework. Aku tengok dia asyik ngadap buku je. Balik rumah pun ngadap buku juga, facebook. Kadang-kadang aku terfikir tangan dia tak penat ke? hohoho. Tapi sekarang aku cuba berubah ke arah itu. Belajar jadi rajin! aku buat homework. Siap satu kerja tutup buku, tengok kiri kanan dan waktu pun habis.

Tak boleh cakap banyak-banyak nanti kat sekolah aku kena belasah karang!

Fadzilah. Dialah teman berbual aku juga. Sekarang di SMKAJB. Rindunya kat dia. Dah lama tidak berbual dengan dia. Dapat chat dalam fb je kalau dia balik dari asrama. kekadang aku rasa bestnya jadi dia dan betapa ruginya aku sebab tak sambung arab. Asal teringat dia perkara ini yang bermain di fikiran aku. Tetapi apabila tengok result aku , aku rasa bersyukur aku tak ikut dia. Kalau aku ikut agak-agak apa result aku ya? Yang 9 subjek itu pun aku dah tak larat nak carry inikan pula 11?

Fatin dia ST2. Walaupun kelas sebelah aku tetap rindu dia. Kita jarang bersama. Berbual pun dah tak sempat. JUmpa apath lagi,

Rindunya zaman duduk KAA dulu. Rindu korang semua. Rindu HAAFF. Disaat kita kemana-mana pasti ber-5. Mesti banding-bandingkan diri kita berlima. Dari kawan menjadi HAAFF kemudian muncul pula The Spectacles Crew.hahaha... Bukan korang je aku rindu tapi semua budak KAA. sekarang ini semua bawa haluan masing-masing. Mengejar impian sendiri.

'Our friendship never end'

' Good friends are like stars.... You don't always see them, but you know they are always there'


No comments:

Post a Comment