Tuesday, May 27, 2014

Happy Belated Birthday HAJAR!


Alhamdulillah.. Dah 17 tahun aku hirup oxygen di bumi ALLAH ni.

"Berapa banyak amalan kau dah buat?" *Senyap**Sentap*

22 May. Tarikh yang diingati.

Tahun ni aku selebrate birthday aku dengan cara yang berbeza. Cara paling ekstrem. Adventure gilerr.. Kalau tahun-tahun lepas biasalah ucapan je pun. Tahun ni aku uji ketahanan mental dan fizikal aku sendiri. Birthday Girl pergi camping. No mom and dad. No handphone. No internet. Just us. Okay pasal camping tu kalau rajin aku cerita.

Orang pertama wish birthday aku. of course MAXIS. The one and only yang sentiasa ingat aku. *terharu* lalala... Sehari sebelum dia dah wish siap dengan hadiah.

Orang kedua wish aku. My Beloved Sister. Jam 12.00 a.m dia wish di twitter. Adik dia duk sibuk siapkan barang nak gi camp punya pasal.

Keesokannya,

Sebelum pergi sekolah aku tanya mak aku.

"Tak nak wish alang ke?" See, bertapa despratenya aku. hahaha. xD  Then adik wish aku sebab mak aku suruh.

Then lepas ayah aku hantar aku tanya soalan yang sama. Ayah, memang susah sikit nak ingat birthday anak dia ni. Aku paham. Sesaje je tanya. Balik sekolah, serious touching, baca mesej tengok ayah mesej jam 7.30.a.m.(Waktu tak tepat). Hihik, ayah wish kitelah. Yelah, balik sekolah ayah dah gi kerja then kena siap-siap untuk gi camp so tak sempat jumpa dah haritu.

Kat sekolah,
Cikgu Fariza, my beloved BIO teacher, my class teacher. Nipun buat aku terharu juga. Selama ni tak ada cikgu yang wish birthday aku. Mula-mula tu cikgu panggil nama aku, kepala aku dok fikir cikgu nak cakap pasal kertas bio aku yang entah apa-apa. Yang totally hancur. Sekali cikgu wish birthday sebab ternampak kat dinding depan yang ada tulis birthday tu.

Then, classmate perempuan aku diorang nyanyi lagu hari jadi. Waa, touching. First time aku merasai dan mendengar satu kelas nyanyi lagu untuk aku. haha.

Thanks juga yang wish kat facebook aku. Yang sanggup susah payah hantar mesej kat facebook sebab aku aku sengaja tak buka wall.

Then, thanks adik Najwa. Blinkers yang paling rapat dengan aku. Dia sanggup susah payah wish birthday kat shoutbox walaupun dah lama aku tak update dan tinggalkan blog.



Thanks to HAAFF, my family, my friends dan semua yang aku kenali. Terima kasih untuk semua kenangan ni.


#HappySuhoDay

Suho Exo - Saengil chukahamnida! Happy Belated Birthday!

Secret note: Haiyaa, takkan tiap-tiap tahun aku kena wish dia? haha. xD Dia sama birthday dengan aku tapi entah kenapa tahun ni aku meroyan sikit. Asal nak wish birthday sendiri je mesti nak wish dia sekali tak kiralah twitter, facebook dan blog. Dia tak ingat aku pun. >_<

Last but not least, hope for the best for me. Life must go on. Dan Semoga aku menjadi insan yang cemerlang dunia dan akhirat. Amiin.

3 comments:

  1. Aww.. :) Happy Belated birthday naa.. *walaupun dah lama tetap nak wish..
    P/S: Eh.. haritu ada wish tak? O.O

    ReplyDelete
  2. Mak ai, terharunya ada nama Najwa kat situ, huahahahha! :)

    ReplyDelete