Thursday, January 10, 2013

I Don't Know About My Feeling


Assalamualaikum..Sekarang dah 10/1/2013.Apa kena mengena?Entahlah.Aku tak tau nak cerita apa sebenarnya.Antara ragu dan mahu.Ingat tak soalan-soalan yang sering ditanyakan kepada kami Tingkatan 4?Aku rasa macam kosong.Dah malas nak fikir.Rasanya dah muak dah dengar soalan tu. Dan yang paling penting mood aku tu dah pergi seperti angin bayu.

Aku tanya kawan aku.Semangat lagikah dia?Ye,dia semangat!Memang seorang yang tetap pendirian!!Walaupun hakikatnya tak..Aku rasa kalau aku pergi boleh ke aku ni?Tak homesick ke?Kalau aku dapat STA dapat ke aku carry semua subjek tu?Aku ni dahlah suka tidur awal dan bangun pukul 3.00 pagi buat homework.Terukkan?Tapi cikgu cakap waktu tu adalah waktu yang terbaik untuk ulangkaji!!Rasa banggalah pula..

Aku tanya mak aku.Mak aku setuju je kalau tak masuk pun.Tapi bila orang setuju aku tak masuk.Aku betul-betul nak pergi!! Lepas tu mak aku cakap tak payah pergi nanti masuk U pergi UTM je.Dekat!Kakak aku cakap kat UTM ada Diploma.Maksudnya tak de asasi.Asasi tu katanya kira advantagelah sebab belajar setahun/dua tahun terus sambung degree.Kalau diploma ,bila dah dapat kerja dah rasa malas nak sambung degree.

Aiyoyo..Jauh tak aku fikir?Sampai ke U bagai!Padahal ambition pun aku still keliru. Awal tahun dulu kan perkenalan diri.Cikgu tanya ambition.Jawapan biasa aku DOKTOR!!Kawan aku nak jadi cikgu.Then kalau jawab cikgu.Cikgu akan tanya nak jadi cikgu apa?Then dia tanya aku.Aku suruh dia jawab jadi cikgu MATH.Kebetulan cikgu math yg tanya then cikgu cakap " Habis saya nak makan apa?".hehe.Tak sangka pula jawapan aku diterima pakai oleh dia.

NOTA GENIUS: Muhasabah diri.Just Follow the Flow.*Memanglah keputusan lambat lagi tapi tak salahkan aku berfikir dari awal?Lagipun dengan kekeliruan aku ni taklah aku rasa frust sangat kalau tak dapat mana-mana punkan.:)*

No comments:

Post a Comment