Tuesday, September 17, 2013

25 Tips Penting Diet



Hari ni aku nak share 25 Tips Diet.26 sebenarnya tapi aku kurangkan satu..haha.. Disebabkan  mumy mum dalam projek nak slim. Aku pun dengan baik hatinya keluarkan balik majalah aku yang lama-lama. Tak sia-sia aku beli majalah rupanya. Aku fikir  membazir je. Rupanya banyak tips yang boleh dimanfaatkan antara nak dan tak nak je.[baru sedar?]

1.Tentukan tujuan.
2.sarapan.[tidak berasa lapar sehingga tengah hari]
3.Minum air masak.[bantu membakar kalori]
4.Ganti roti putih biasa dengan roti gandum

5.Banyakkan makan buah-buahan dan sayuran segar
6.kontrol makan
7.Sugar-free bukan sahabat. [itu semua DUSTA]
8.bersenam setiap hari.
9.Fokuskan pada jenis makanan yg dapat ditambah dalam diet dan BUKAN pada makanan apa yang harus dikurangkan,
10.bergerak.[untuk membakar kalori]
11.NO PIL DIET !!!
12.Kurangkan pengambilan manis dan berlemak selama 2 minggu berturut-turut.
13. Makan setengah dan bungkus selebihnya.
14. Bye diet coke !
15. Bagi pencinta kopi,gantikan pemanis gula dengan susu krim
16.Roti gandum,beras merah dan bijirin gandum adalah pilihan terbaik.
17.Makan lebih banyak protein.
18. Mayonnaise ke Mustard.
19. Kurang garam.
20. Banyakkan pengambilan bayam.
21. Isi perut sebelum melangkah keluar.
22. Berus gigi selepas makan malam.
23. Buat agenda ! [tulis dan tampal ditempat yang mudah dilihat supaya mudah dilihat setiap hari.baru semangat!]
24. Catat kemajuan.
25. Sokongan orang terdekat.

Secret note: aku tak tahu tips ni ok ke tak. tapi tak salah mencuba. SELAMAT MENCUBA! ^_^

3 comments:

  1. nak elak mkn tidbits waktu malam...kumur Listerine tu..hehehe...mesti tak rasa nk mkn :P

    ReplyDelete
  2. diet2 !! hihi sha nak diet..tp kurus tahap lidi dah ni haha..thnks jd supporter sha..mari singgah www.opzzpinky.my

    ReplyDelete