Wednesday, June 19, 2013

Karya Penulisanku


Aku suka menulis. I mean Menaip. Atau lebih tepat mengespresikan berangan. Aduyai.. Apa-apa jela. Aku ni suka berangan nak jadi novelis. Semua watak dah set di kepala tapi bila sampai part menulis je. Sorry I'm Lazy.huh.

Korang pernah boring tak tengok drama ulang-ulang. Maacam tulah aku.Memang boring tapi sampai part aku mampu mengulang-ulang cerita yang aku nak tulis tapi tak tulis-tulis tu berulang-ulang kali. Memang asyik ulang tayang je. hohoho..Teruknya..

Jomlah Baca cerpen / cerpan aku. Ada yang pendek ada juga yg panjang.

1.Erti Sebuah Persahabatan

-Ini hasil kerja pertama aku. Selalunya karya pertama mesti melalui pengalamankan? Tapi aku tak ianya melalui pemerhatian. Salah seorang watak ni nama kawan aku. Adaptasi dari dia. Tapi jalan cerita tu aku hentam saja.

-Aku tulis ni time form 2. Ni semua gara-gara kawan aku yg suka menulis tapi hasilnya tak siap-siap. Banyak sangat cerita dia nak buat dalam satu masa. So, aku terikut dia plak nak buat cerpen..Pengaruh rakan sebaya.

2.Diary Mira

-Diary mira dalam blog ni aku olah jadi bentuk diari je dan sad ending. Sebenarnya aku tulis dalam buku Happy ending tau!

3.Lina dan Lani

-Cerpen ni ada dalam buku. Dia satu buku dalam cerita diari Mira yang asli. Tapi buku dah hilang. Kenapa aku tak masukkan dalam blog ye? Sebabnya aku takut korang pening. Mana satu Lina dan mana satu Lani. Seingat aku cerita ni pasal kembar. Seorang macam feminine dan seorang lagi tomboy. Yang tomboy tu cemburu sebab ayah dia pilih kasih. Then dia accident meninggal. Sad ending juga. Tapi aku pun dah tak ingat Lina ke Lani yang tomboy tu!

4.Damia Insyirah

-Novel pertama aku.Hasil ciptaan sendiri. Cerita buat aku tergelak dan termalu sendiri. Bengang seh. Tak sangka aku mampu buat cerita merepek macam tu. Nanti ada masa aku cuba type tapi jadi cerpen jelah.Sebab watak jahat dan gedik iaitu Bella sudah jadi baik dan tak gedik serta ganas dalam cerpen SECRET

-Sampai sekarang Syahirah iaitu rakan yang mendorong aku menulis cerpen tak dapat baca novel ni. Seorang je aku bagi baca iaitu AZiemah!

5.S.E.C.R.E.T

-Aku nak lebihkan pasal persahabatan sebab tu cerita tu tak best dan tergantung sikit. Tapi secara jujurnya aku jatuh hati dengan HERO dia..hahaha.

-cerita ni ambil masa satu tahun untuk siap.Ohoo..Lama tak? Sebabnya time tu nak PMR so, fokus..fokus..

6.Putera Misteri Superhero MALAYA

-Ni aku masuk pertandingan  cerpen. Pasal superhero.Sebenarnya aku pun tak tahu apa keistimewaan dia.Konon-konon nak buat macam thief kid versi baik. Tapi tak pandai nak mengespresikannya.-.-

Itu sahaja buat masa sekarang..Ada beberapa lagi cerpen yg akan menjengah. Selamat membaca!

No comments:

Post a Comment